7 źródeł inspiracji copywritera

Musisz przygotować paczkę tekstów – nieważne, czy zapleczowych, czy specjalistycznych – na określony temat, ale brak Ci weny i pomysłów na tematy? To częsty problem wielu copywriterów, ale da się go skutecznie rozwiązać. W jaki sposób? Poczytaj poniższy tekst, a znajdziesz odpowiedź.

Na potrzeby przykładów wyobraźmy sobie, że naszym zleceniodawcą jest firma związana z motoryzacją, powiedzmy… – leasingowa – a my niekoniecznie należymy do znawców i praktyków tematu. Zlecenie zakłada przygotowywanie fachowych artykułów tematycznych na bloga firmowego. Tematyka – ogólna, samochodowa, niezwiązana z konkretną marką. Skąd czerpać inspirację? Poznaj 7 wartościowych źródeł.

#1 Oferta

Zanim przystąpisz do realizacji zlecenia, zapoznaj się dokładnie z profilem firmy, dla której pracujesz. To zresztą źródło inspiracji – spójrz na ofertę, a będziesz wiedział, co opisać w pierwszej kolejności. Na początek na pewno wystarczy i w ten sposób wymyślić kilka podstawowych tematów.

Przykład: Samochody, które można wziąć w leasing

#2 Rozmowy

Znasz to uczucie – siadasz do pracy i… pustka. Nie widzisz nigdzie dobrej inspiracji. Co jeszcze opisać? Czasami warto w tej sytuacji ratować się… rozmową. Zapytaj żony, przyjaciela, sąsiada – z czym kojarzy Ci się leasing? Co chciałbyś o nim wiedzieć? Gdybyś przymierzał się do leasingu, co chciałbyś sprawdzić w pierwszej kolejności? Być może odpowiedzią będzie temat Twojego nowego tekstu.

Przykład: Średni koszt leasingu nowego samochodu

#3 Newsy

Wchodząc w daną branżę, musisz być z nią na bieżąco. Nawet jeżeli danym tematem masz zajmować się przez 2 tygodnie, profesjonalnym zachowaniem będzie poznanie najważniejszych portali i źródeł newsów. To właśnie najświeższe informacje mogą zainspirować Cię do napisania kolejnego tekstu. Pamiętaj tylko, by wiadomość przekuć na analizę – przydatną dla przeciętnego czytelnika!

Przykład: Leasing a ubezpieczenie w praktyce i teorii

#4 Zagraniczne źródła

Do obowiązkowych lektur musisz dołączyć również zagraniczne portale. W takich krajach jak Stany Zjednoczone branża copywritingu i content marketingu jest o wiele bardziej rozwinięta, stąd wiele można się z niej wiele nauczyć. Zwróć uwagę, w jaki sposób piszą Twoi zagraniczni odpowiednicy. Być może znajdziesz formułę, która nie będąc plagiatem, wprowadzi pewien temat na polski rynek?

Przykład: 33 zalety leasingu [przy założeniu, że trafiliśmy na podobne zestawienie na zagranicznym blogu – zachęcamy jednak do większej kreatywności!]

#5 Analizy, zestawienia, porównania

Śledząc daną branżę, możesz pokusić się o przygotowanie oryginalnego i przydatnego zestawienia. W naszym przypadku – niech będzie to zestawienie ofert leasingu wiodących na rynku firm dla określonego auta oraz identycznych warunków. Przyznasz, że to stwarza dość szeroką perspektywę.

Przykład: Najtańszy leasing w 2015 dla Kowalskiego

#6 Pytania internautów

Nie masz pomysłu na przydatny artykuł? Nic prostszego – wykorzystaj wyszukiwarkę Google i wszelkie branżowe fora. Zobaczysz sam, ile tematów nie zostało profesjonalnie opracowanych, choć odpowiedź wymaga jedynie sprawdzenia kilku informacji. Skoro ludzie są na tyle zdesperowani, by pytać o opinię anonimowych internautów, to chyba warto dostarczyć im wiarygodny i korzystny dla obu stron content, prawda?

Przykład: Czy można zrezygnować z umowy leasingowej

#7 Publikacje papierowe

Tradycyjne źródła to wciąż niewyczerpana studia inspiracji. Książki, opracowania i analizy naukowe, raporty czy artykuły prasowe poziomem merytorycznym często znacznie przewyższają treści umieszczone w Internecie, wśród których znajduje się mnóstwo niezweryfikowanych i nieprawdziwych informacji. W książkach pisanych przez fachowców w swojej dziedzinie taka sytuacja występuje znacznie rzadziej.

Przykład: Leasing – konsekwencje prawne

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.