Jak zatrudnić copywritera i nie dać się oszukać

Korzystanie z usług copywritera zajmującego się tworzeniem treści może przynieść Twojej marce wymierne korzyści. Jednak jak w każdej branży, nie brakuje amatorów i oszustów, którzy nie potrafią lub nie chcą dobrze wywiązać się z powierzonych im zadań. Na szczęście można ich zidentyfikować na podstawie określonych wskazówek.

O ile kupno pojedynczego tekstu w Internecie można rozwiązać w dość szybki i łatwy sposób, o tyle znalezienie solidnego i kompetentnego copywritera do długotrwałej współpracy jest znacznie trudniejszym zadaniem. Zapoznaj się z 6 aspektami, na które warto zwrócić uwagę, aby zatrudnić copywritera i nie dać się oszukać.

1. Cena

Tu sprawa wydaje się oczywista – jeżeli cena jest niska, taka również powinna być jakość. Choć nie zawsze ta reguła się sprawdza, to jednak oferty typu 1 czy 2 zł za 1000 znaków można odrzucić z miejsca jako niewiarygodne i amatorskie. Tego typu oferenci prędzej czy później znikają, o ile w ogóle przystępują do pracy, zaś efekty ich pracy z reguły bywają takie, że trzeba tekst pisać od nowa.

2. Anonimowość

Nie wiesz, z kim masz do czynienia? Oferent nie chce podać danych swojej firmy ani własnych danych osobowych? A może nie zgadza się na podpisanie umowy? W takiej sytuacji lepiej poszukać innego copywritera, który będzie bardziej godny zaufania.

3. Wykształcenie

Niestety, ale tak to wygląda. Choć dyplomy i kursy są powodem do chluby, nie zastępują doświadczenia i realnego przygotowania. Dziennikarstwo, filologia? Znakomite podłoże dla copywritera, lecz bez rozeznania w świecie marketingu – mało użyteczne. I odwrotnie: nawet najlepszy marketer bez dobrej znajomości języka polskiego i umiejętności wyszukiwania informacji nie poradzi sobie w trudnej dziedzinie, jaką jest pisanie tekstów.

4. Terminowość, konkretna wycena

Profesjonalista wie, ile czasu potrzebuje na projekt. Nie żąda większej wypłaty, kiedy pisanie zajmuje mu więcej czasu, niż przewidział. Nie podbija cen, argumentując wysokim zainteresowaniem jego usługami. Nie przekłada skali zlecenia na podejście – nawet najmniejszy projekt to dla niego wyzwanie i szansa na zaprezentowanie najwyższego poziomu swoich umiejętności.

5. Komunikacja

Dobry copywriter to osoba, z którą komunikacja przebiega bezproblemowo. Nie zasłania się wymówkami o spamie i awariami prądu. Pozostaje w kontakcie i rzetelnie odpowiada na wszelkie pytania i niejasności.

6. Gruszki na wierzbie

Jeżeli ktoś próbuje wmówić, że dobry content załatwia problem sprzedaży i dzięki jego usługom wszystkie problemy znikną – nie wierz mu. Marketing oparty o profesjonalną treść to dziś rzecz praktycznie niezbędna, ale nie uniwersalna. Nawet najlepszy content nie zadziała, jeżeli firma nie jest dobrze zarządzana, a marketing prowadzony nie jest prowadzony również przy pomocy innych narzędzi i specjalistów. Cudów nie ma i również copywriting nie jest żadną magią, lecz element pewnej większej całości.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.