Treść dla sklepu internetowego. Jak zwiększyć sprzedaż poprzez copywriting

Przyszłość handlu przeniesionego głównie do sfery internetowej jest niekwestionowanie perspektywiczna. Już dziś wiele przedsiębiorstw rezygnuje ze sklepów stacjonarnych na rzecz nowoczesnego e-commerce. Jednak sukces w sferze on-line jest uzależniony od wielu czynników: promocji, pozycjonowania, a także – o czym nie można zapominać – wartościowej treści na stronie.

Opisy produktów

Do sprzedania konkretnego produktu – obojętnie, czy jest to paczka żyletek, czy luksusowy samochód – konieczne jest jego kreatywne i marketingowe opisanie. Myślisz, że wystarczy techniczna specyfikacja, najlepiej skopiowana ze strony producenta? Jesteś w błędzie! Nawet jeżeli właśnie tak postępuje Twoja konkurencja, bądź inny, wyróżnij się. Jak? Przede wszystkim określ swoją grupę docelową. Innych słów, innych argumentów używasz, gdy próbujesz przekonać do czegoś ciężarną trzydziestolatkę, zbuntowanego nastolatka, dyrektora banku i emerytowaną nauczycielkę. Podobnie powinien działać atrakcyjny sklep internetowy. Świadom swojego targetu, wskaż, które elementy produktu są szczególnie atrakcyjne dla odbiorcy. To wręcz oczywiste, że nadmiar danych, liczb i abstrakcyjnych pojęć męczą przeciętnego klienta. Opis powinien być więc:

  • krótki
  • konkretny
  • wykorzystujący konkretne przykłady

Dowiedz się więcej, czym są profesjonalne opisy produktów.

Recenzje produktów

O ile opisy produktów są podstawowym elementem copywritingu dla każdego sklepu internetowego, o tyle ich recenzje mogą stać się dodatkową skarbnicą wiedzy dla użytkowników. Recenzje pozwalają dokładnie przybliżyć wszystkie zalety, korzyści i plusy, jak również potencjalne wady danego produktu. Publikując je w sklepie internetowym, budujesz profesjonalny wizerunek marki i pokazujesz, że Twoja firma dobrze zna się na tym, czym się zajmuje. Oprócz tego zyskujesz dodatkową, wysokiej jakości treść, która sprzyja pozycjonowaniu sklepu internetowego.

Poradnik

Klient obejrzał produkt, poczytał o nim… następnie kupił. Świetna wiadomość! Czy oznacza to koniec starań o jego opinię? Zdecydowanie nie. Większość produktów kupujemy w celu ich… używania, to banalne, ale nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie klienta do eksploatacji rzeczy. Dlatego należy zamieszczać na stronie sklepu atrakcyjny wizualnie i merytorycznie dopracowany content poradnikowy. Jak użytkować przedmiot? Jak wykorzystać go w kreatywny sposób? Czego unikać? Odpowiadając na te pytania, uzyskujesz temat poradnika – artykułu, infografiki, filmiku, prezentacji.

FAQ

Skoro już jesteśmy przy pytaniach – w każdej branży i przy każdym produkcie jest pewien określonych zasób często zadawanych pytań. Zamiast skazywać się na codzienne odpisywanie na maile i odpowiadanie na portalach społecznościowych, przygotuj zawczasu FAQ – dział, w którym zapisujesz najczęstsze, najpopularniejsze pytania oraz proste, przystępne odpowiedzi. W przygotowywaniu tej podstrony bardzo pomocnymi będą współpracownicy i klienci. Dzięki FAQ możesz szybko i łatwo rozwiać wszelkie wątpliwości potencjalnie kupujących.

Blog

O bieżących i przydatnych dla klientów sprawach warto informować na dodatkowej platformie, jaką może być sklepowy blog. W takim miejscu możesz sobie pozwolić na większy luz i bezpośrednie relacje z klientami. Skoro o produktach można poczytać na setkach stron, dlaczego nie miałbyś samemu dostarczać dodatkowych, przydatnych informacji? Blog pozwala nawiązać osobistą komunikację z klientem, buduje wizerunek marki i pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej.

Sprawdź, dlaczego warto zainwestować w blog firmowy.

Cennik, dostawa, regulamin

Prowadząc sklep internetowy, musisz zamieszczać na nim informacje dotyczące cen, dostaw i obowiązującego regulaminu. Jednak wymóg wymogiem; to sposób jego realizacji świadczy o profesjonalizmie strony. Kieruj się kryterium przystępności i atrakcyjności wizualnej strony. Wypunktuj najważniejsze części regulaminu, informuj o dostawach za pomocą interesujących grafik. To tak niewiele, a procentuje.

Nieważna jest branża, istotnym jest holistyczne spojrzenie. Zdobędziesz klientów, jeżeli potraktujesz ich profesjonalnie pod każdym względem. Kilka wymienionych wyżej elementów copywritingu z pewnością poprawi sprzedaż oraz wizerunek Twojego sklepu internetowego.

One comment

  1. Warto dodać, że opis produktu, korzyści korzystania z niego był jak najbardziej obrazowy. Tak, żeby czytelnik mógł zobaczyć siebie z Twoim produktem w ręku. Najlepiej zrobić to przedstawiając jakąś znaczącą sytuację z życia klienta. Powiedzmy, że sprzedajesz wannę. Możesz wtedy napisać tak:

    Musisz szorować wannę 3 razy w tygodniu i po każdej kąpieli usuwać starannie, na kolanach włosy z jej dna, żeby wanna jeszcze choć trochę przypominała tę z dnia zakupu? Zamiast relaksować ciało podczas kąpieli, katujesz kolana i krzyż tracąc zdrowie i nerwy.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.