Jak zaplanować dzień copywritera – 5 wskazówek od praktyka

Pracujesz jako copywriter? W takim razie dobrze wiesz, że Twoja codzienna aktywność wymaga sprawnej organizacji, samodyscypliny i odpowiedniego planowania. Wykorzystaj narzędzia i wskazówki, które pomogą Ci pracować efektywniej i przyjemniej, zarabiać więcej i oszczędzać czas. Do dzieła – zorganizujmy rozkład dnia copywritera!

1. Znajdź czas na odpoczynek

Paradoksalny początek, prawda? Chcemy rozmawiać o pracy, a tu na wstępie o odpoczynku. Żeby efektywnie pisać i nie znienawidzić swojego domu lub biura, rób sobie regularne przerwy. Nie co chwilę, ale na przykład co godzinę. Zamiast nieustannie zaglądać na konta społecznościowe i przeglądać informacje w serwisach internetowych, wyznacz sobie na to odpowiedni moment pomiędzy poszczególnymi zleceniami.

Regularne przerwy wykorzystaj na drobne ćwiczenia fizyczne, które uchronią Cię przed negatywnymi skutkami pracy przy komputerze. Rozciągaj się, odrywaj oczy od ekranu, zaczerpnij świeżego powietrza. Pamiętaj też o posiłkach. Skoro pracujesz w pojedynkę, skorzystaj z większej swobody. Jednocześnie nie przekraczaj granic, które sobie wyznaczysz.

2. Zorganizuj sobie przestrzeń

Porządek na biurku i w całym pomieszczeniu to również bardzo istotny czynnik wpływający na jakość pracy. Nie pozwól, żeby bałagan w zasięgu wzroku odwracał Twoją uwagę. Wywietrz pomieszczenie, zadbaj o odpowiednią temperaturę (latem przyda się wentylator, choćby miniaturowy, zasilany przez kabel USB). Miej zawsze pod ręką coś do picia. Jak wiadomo, uzupełnianie płynów poprawia wydajność pracy mózgu, a to Twoje podstawowe „narzędzie”.

Niezaprzeczalny wpływ na efektywność i zdrowie ma także kwestia ergonomii. Czy monitor nie znajduje się zbyt blisko oczu? Czy krzesło jest odpowiednio wyprofilowane i wspomaga utrzymywanie prawidłowej postawy? Czy piszesz na klawiaturze, nie wyginając ramion w nienaturalny sposób? Odpowiedz sobie na te pytania, zanim przystąpisz do pracy. To trochę jak z każdorazowym zapinaniem pasów przed przekręceniem kluczyków w stacyjce samochodu.

3. Przyzwyczaj się do rozwoju

Niech ciągła nauka i doskonalenie staną się częścią Twojej codzienności. Praca dobrego copywritera wymaga nie tylko sprawnego pisania, ale i nieustannego czytania. Lektura blogów, wpisów na portalach społecznościowych, raportów, książek, case studies, a także oglądanie filmów, infografik, szkoleń – to wszystko pozwala Ci lepiej rozumieć wyzwania, jakie stawia nieustannie zmieniający się Internet. Codzienne sprawdzanie twittów czy aktualizacji na branżowych stronach wspomaga samodoskonalenie. Wpisz to sobie w rozkład zajęć. Poświęcaj choćby część dnia na czytanie. To rozwija i rozszerza perspektywy.

4. Korzystaj z aplikacji

Aby praca przebiegała zgodnie z planem, potrzebujesz odpowiedniego harmonogramu. Skoro wykonujesz zlecenia w domu, korzystaj z udogodnień internetowych. Nowoczesne narzędzia w rodzaju Trello, Asana czy Slack są niezastąpione do komunikowania się z zespołem, przesyłania plików, wymieniania się informacjami oraz komentarzami, a także wykonywania zadań krok po kroku.

Z doświadczenia wiemy, że pracuje się lepiej, gdy projekty są „odhaczane”, a komunikaty przesyłane zgodnie z określonym porządkiem. Zaletą nowoczesnych planerów jest ich uniwersalność. Te same dane są dostępne zarówno z poziomu komputera, jak i urządzenia mobilnego. Bez opóźnień i ograniczeń, w Sieci, a to przecież Twoja kraina. Jeszcze jedna porada: planuj z wyprzedzeniem nie tylko najbliższy dzień, ale na przykład tydzień, aby na pewno nie spóźnić się ze oddaniem zleconych materiałów.

Więcej na temat aplikacje dla copywritera

5. Ułóż dzień pod kątem efektywności

Nie trzeba sięgać do biografii wielkich autorów, żeby wiedzieć, że każdy ma własne wymagania odnośnie do pory pisania. Jedni łapią wenę tylko w blasku księżyca, inni są w stanie wygenerować sensowną treść jedynie wczesnym porankiem i przedpołudniem. Praca w domu różni się od biurowej tym, że masz większą elastyczność w układaniu sobie dnia. Dlatego nie zawalaj całej doby pisaniem, ale wyznacz sobie konkretne etapy – na przykład kilka godzin, po których znajdujesz czas na odpoczynek.

Praca tylko wczesnym rankiem i w środku nocy? Proszę bardzo – jeżeli Twoi zleceniodawcy nie potrzebują tekstu na wczoraj, możesz układać sobie dzień według własnych upodobań. Pamiętaj o umiarze, aby Twoi bliscy nie kojarzyli copywritera z człowiekiem wiecznie sfrustrowanym, wyeksploatowanym i nieumiejącym zorganizować sobie dnia. Będzie dobrze – po prostu ustal porządek i przyzwyczaj się do pewnych rytuałów!

Skomentuj tekst

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *